tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bajaj Pulsar NS 200. Zuch miejskich przestrzeni [TEST, OPINIE]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Bajaj Pulsar NS 200. Zuch miejskich przestrzeni [TEST, OPINIE]

Autor: Raff 2019.05.31, 12:31 1 Drukuj

Czy niespełna 24 KM mogą zapewnić frajdę z jazdy? Bajaj Pulsar NS 200 udowadnia, że Pulsarmania nie wzięła się znikąd – motocykl zaskakuje jakością, pewnością prowadzenia i… niską ceną.

Bajaj ns 200 ma w Indiach status dużego nakeda, napisałbym nawet, że prestiżowego. W Polsce ten model zalicza się do małych motocykli, ale czy z tego powodu może mieć jakiekolwiek kompleksy? Zdecydowanie nie! Segment takich właśnie jednośladów w ostatnich latach dynamicznie rośnie, robiąc miejsce na bardzo różne propozycje z niemal każdej strony świata. Czym indyjski Bajaj Pulsar NS 200 wyróżnia się w gęstniejącym tłumie małych miejskich nakedów?

NAS Analytics TAG

Dobre geny

Aby odpowiedzieć na to pytanie warto zdać sobie sprawę z jednej rzeczy. Bajaj to nie jakaś tam fabryczka w dalekim, azjatyckim kraju curry i świętych krów, ale prawdziwy międzynarodowy gigant, jeden z największych producentów motocykli na świecie! Mało rekomendacji? Wspomnę zatem, że firma ta produkuje małolitroażowe motocykle dla… KTM-a.

Przydługi wstęp poczyniłem po to, by uświadomić rangę tego producenta. Po prostu przy pewnym poziomie prestiżu nie wypada robić tandety – to właśnie doskonale widać w motocyklach Bajaj. NS 200 nie jest wyjątkiem – użyte w motocyklu materiały to może nie półka Nortona, ale od Suzuki GSX 250 R czy BMW G310R indyjski motocykl zdecydowanie nie odstaje.

Detale z górnej półki

Ba! Śmiem twierdzić, że pod względem detali Bajaj Pulsar NS 200 okazuje się od wspomnianych motocykli lepszy! Cieszą podświetlane elementy – kontrolka startera, klaksonu czy kierunkowskazów, elegancki zestaw zegarów czy zaciski hamulcowe z dumnym napisem "BYBRE" (czyt: by Brembo). Ogólnie, gdzie nie spojrzeć tam wszystko wygląda dobrze, ładnie albo wręcz świetnie.

Bliższe oględziny wykazują rzetelną pracę projektantów, inżynierów i robotników. Większość elementów jest ładnie zaprojektowana, świetnie spasowana i po prostu estetyczna. Ładne felgi, reflektory i przetłoczenia czynią z tego sprzętu godnego wojownika ulicy.

Bajaj Pulsar NS 200 27

W ramie pracuje skromny, ale nadzwyczaj żwawy singiel o pojemności 199,5 cm3, mocy 23,5 KM i 18,3 Nm momentu obrotowego. Jak na swoją pojemność, brzmi zaskakująco dobrze – po pokonaniu kilku skrzyżowań ze zdumieniem zauważyłem, że kręcenie silniczka w rejony wysokich obrotów sprawia mi akustyczną przyjemność. Producent chwali się, że w silniku zastosowano trzy świece zapłonowe. Po co? Tego nikt nie wie, więc zamieszczam tę informację jako ciekawostkę.

Na pochwałę zasługuje wygodna, aktywna pozycja, która umożliwia bezbłędne wyczucie motocykla. Niemal wszystkie przełączniki pracują bez zarzutu – muszę się niestety przyczepić do przełącznika kierunkowskazów, którego działanie w rękawicach jest słabo wyczuwalne. Poza tym – wszystko gra.

Curry po japońsku

Współpracę na osi silnik – skrzynia biegów – hamulce określiłbym jako "japońską". Co to znaczy? Wszytko działa tak, jak powinno – silnik rozwija moc równomiernie, bez niespodzianek, skrzynia, choć nie pracuje perfekcyjnie, wbija biegi pewnie, a wyposażone w ABS hamulce są dobrze dozowalne. Miłym zaskoczeniem była dla mnie łagodna reakcja na zmianę obciążenia – również bardzo "japońska".

Motocyklem jeździłem głównie po mieście i tutaj nie wyczułem jakichkolwiek niedostatków. Wiadomo, jeśli nie jesteś szczupłym Hindusem w klapkach, moc nie wystarczy na jakieś specjalne szaleństwa, ale z pewnością będzie wystarczająca do bardzo sprawnego poruszania się po mieście, także po trzypasmowych obwodnicach.

Prestiż czy frajda?

Dla kogo odpowiedni będzie NS 200? Z pewnością będą z niego zadowoleni młodzi kierowcy, albo ci, którzy zaczynają przygodę z motocyklami. Za cześć kwoty, którą musieliby zapłacić za japoński lub niemiecki odpowiednik, kupują spory kawał motocykla o bardzo dobrej jakości, świetnym prowadzeniu, jednym słowem – korzystnej relacji jakości do ceny.

Może nie zapewnia on takiego prestiżu jak Suzuki czy BMW, ale bądźmy szczerzy – czy w jeździe motocyklem chodzi nam o prestiż czy frajdę? Tej drugiej Bajaj Pulsar NS 200 dostarczy na pewno.

Dane techniczne

silnik: jednocylindrowy, czterozaworowy
pojemność skokowa: 199,5 cm3
średnica x skok tłoka:  
moc: 23,5 KM przy 9500 obr/min
moment obrotowy: 18,3 Nm przy 9500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
smarowanie:  
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: nożna, 6-biegowa
sprzęgło: mokre, wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: amortyzatory olejowe
zawieszenie tylne: centralny amortyzator olejowy Nitrox
hamulec przedni: tarcza Wave 280 mm, zaciski ByBre
hamulec tylny: tarcza
opona przednia: 100/80 - 17, 52 P, Bezdętkowa
opona tylna: 130/70 - 17, 61 P, Bezdętkowa
systemy dodatkowe:  
długość/szerokość/wysokość: 2017 x 804 x 1195 mm
masa: 145 kg
zbiornik paliwa: 12 l
normy emisyjne:  
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Bajaj Pulsar NS 200 17
NAS Analytics TAG
Bajaj Pulsar NS 200 24
Bajaj Pulsar NS 200 18
Bajaj Pulsar NS 200 31
Bajaj Pulsar NS 200 34Bajaj Pulsar NS 200 19
Bajaj Pulsar NS 200 25Bajaj Pulsar NS 200 27
Bajaj Pulsar NS 200 33Bajaj Pulsar NS 200 21
Bajaj Pulsar NS 200 26Bajaj Pulsar NS 200 30
Bajaj Pulsar NS 200 20Bajaj Pulsar NS 200 29
Bajaj Pulsar NS 200 32Bajaj Pulsar NS 200 15
Bajaj Pulsar NS 200 28Bajaj Pulsar NS 200 23
Bajaj Pulsar NS 200 01Bajaj Pulsar NS 200 16
Bajaj Pulsar NS 200 02Bajaj Pulsar NS 200 08
Bajaj Pulsar NS 200 04Bajaj Pulsar NS 200 12
Bajaj Pulsar NS 200 07Bajaj Pulsar NS 200 05
Bajaj Pulsar NS 200 09Bajaj Pulsar NS 200 03
Bajaj Pulsar NS 200 11Bajaj Pulsar NS 200 10
Bajaj Pulsar NS 200 06Bajaj Pulsar NS 200 14
Bajaj Pulsar NS 200 13Bajaj Pulsar NS 200 22
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê